tumor-ciste

Ciste su patološke promene koje se razvijaju u koštanom tkivu vilica. Mogu biti razvojnog ili inflamatornog porekla. Ukoliko se cista ne odstrani na vreme, nastavlja da raste razarajući okolnu kost. Simptomi se obično javljaju tek kada cista dostigne dovoljnu veličinu pa izaziva otok, što je relativno kasno ili kada dođe do akutne infekcije. U zavisnosti od etiologije – uzroka, može se javiti promena boje zuba, tvrd otok, fistula, crvenilo sluzokože, neprijatna sekrecija iz nosa (u gornjoj vilici, što je znak perforacije sinusa)..

Dijagnoza se donosi na osnovu rendgen snimka, koji nam istovremeno služi za planiranje terapije,kao i na osnovu prisutnih simptoma.

Terapija je isključivo hirurška. Cistična lezija se mora ukloniti u potpunosti zbog svoje tendencije rasta i razaranja, izuzev erupcionih cista koje se javljaju u mekom tkivu oko stalnih zuba u nicanju, gde se uklanja samo spoljašnji omotač. Istovremeno, u okviru operacije, zbrinjava se i zub uzročnik, odnosno njegov koren.Operacija se Izvodi u lokalnoj anesteziji.

Svaka hirurška intervencija izvedena u našoj ordinaciji se sprovodi uz odgovarajuću anesteziju i maksimalan komfor. Neposredno po završetku intervencije, odmorićete se pod nadzorom naših stomatologa dok ne budete spremni da odete kući. Postoperativni tretman podrazumeva i instrukcije za održavanje oralne higijene i eventualnu dodatnu negu, recept za odgovarajući analgetik i antibiotik, uklanjanje hirurških šavova i kontrolna praćenja. Ukoliko imate bilo kakva pitanja ili nedoumice, ne oklevajte da nas kontaktirate kako bismo Vas umirili i uputili šta treba da uradite.